به گزارش روابط عمومی بهزیستی محمد محمدی در حاشیه ی مراسم بازدید دادستان عمومی و انقلاب زنجان از مرکز اورژانس خدمات اجتماعی گفت : در سال گذشته نزدیک به ۴ هزار نفر با خط ۱۲۳ تماس گرفتند و ۴۵۵ مورد مداخله از طریق تیم خدمات سیار اورژانس خدمات اجتماعی صورت گرفته و ۲۴ نفر نیزاز خدمات مراکز نگهداری موقت بهره مند شده اند.
وی یادآور شد : پذیرش در این مراکز به دو صورت سرپایی و یا نگهداری موقت است که به صورت خود معرف یا ارجاع از طریق دادگستری و یا نیروی انتظامی صورت می گیرد.
این مقام مسئول در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی به تمامی افراد جامعه، مداخله تخصصی موثر به منظور کاهش جرائم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب، مداخلات تخصصی به اقشار آسیب پذیر جهت دستیابی به حقوق و توانمند سازی آنان و ارائه راهنمایی های لازم در خصوص فعالیت های بهزیستی را از اهداف اصلی و اساسی مرکز اورژانس اجتماعی برشمرد.
وی ضمن تشکر از نگاه خوب و مثبت دادستان زنجان به بهزیستی اظهار کرد : نگاه ما به رسوب مددجو در مراکز نیست و از ابتدا تلاش می کنیم با خدمات مددکاری و روانشناسی و مداخله در بحران، به موقع از متلاشی شدن خانواده و آسیب های اجتماعی پیشگیری کرده و در این میان یاری دادستانی زنجان گره گشاست.
مدیرکل بهزیستی اضافه کرد : متأسفانه برخی شهروندان اهمیت و ضرورت دسترسی به هنگام خدمات در این حوزه را احساس نکرده موجب مزاحمت های تلفنی را فراهم می کنند.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : از ابتدای سال جاری بیش از ۴۰۰ نفر با خط ۱۲۳ اورژانس خدمات اجتماعی تماس گرفتند که در همین راستا ۲۳مداخله در بحران صورت گرفته است.
کد خبر 37189
نظر شما